Villkor

Leveranssätt
Vi påskickar våra varor med Posten. Varor levereras mot en fraktkostnad på 80 kr. Order över 1000 kr levereras fraktfritt inom Sverige. Order under 100 kr expedieras inte.

Leveranstid är normalt 3-4 arbetsdagar, om vara ör en beställningsvara tillkommer ytterligare ca 5-7 dagar (Undantaget är de veckor då vi befinner oss på mässor och tävlingar. Då är leveranstiden något längre. Detta gäller även veckorna innan och efter mässa/tävling, då allt packas upp/ner för transport.)

Avisering sker via SMS då ditt paket nått fram till ombudet och finns att hämta.


Tänk på att skriva rätt mobilnummer i beställningen. Efter 6 dagar skickas 1:a påminnelsen och den 2:a efter 10 dagar. Efter 14 dagar går paketet i retur om det inte har blivit uthämtat.

I aviseringen får du ett sändningsnummer som du ska uppge när du hämtar ut paketet. Glöm inte att ta med din legitimation. Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket omgående. Görs inte detta i tid läggs en påminnelseavgift på din faktura som du måste betala utan undantag. Vi kan inte hjälpa dig med detta.

Ditt paket ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter går paketet i retur till oss. Du som kund står då för en fraktkostnad tur och retur samt de extra hanteringskostnader som uppstår då paketet inte blivit uthämtat. För närvarande är denna engångsavgift 400 kr.


Returer
Vill du makulera din order eller ändra/lägga till något innan du mottagit din order, kontakta oss på mail: lisa@queensridsport.se eller 0703 6438393

Ångrar du ditt köp returnrerar du varan till oss. Du står själv för returkostnaden.

Innan varorna skickas i retur skall du kontakta oss på mail: lisa@queensridsport.se eller mobil 0703 648393

Om returen skall godkännas tänk då på att varan skall vara i ursprungligt skick och i originalförpackning, samt att alla lappar skall sitta kvar på varan.

Hos oss har du alltid 14 dagars öppet köp enligt distanshandelslagen. Detta innebär att du som Kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit den beställda varan. Returen ska vara oss tillhanda skyndsamt efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp.


Den 13 juni 2014 trädde den nya distans- och hemförsäljningslagen i kraft. För att läsa mer om den nya lagen går du in på Konsumentverkets hemsida.


Reklamationer
Skulle ditt paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamation göras direkt hos ombudet innan du tar emot paketet.

Vid alla övriga reklamationer ska alltid skriftlig redogörelse bifogas 

Upptäcker du en skada på varan trots att paketet inte haft några yttre synliga skador, ber vi dig maila oss Queens Ridsport: Lisa@queensridsport.se omgående. Ta en bild på den defekta varan och bifoga.

Vi står för returfrakten samt ser till att du får en ny ersättningsvara snarast möjligt.

Behöver du reklamarera en vara måste giltigt kvitto/faktura/följesedel/kontoutdrag alltid finnas med. Varan ska vara helt rengjord eller tvättad, annars tar vi inte emot dem.

När vi fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi att kompensera dig genom att:

1. I första hand avhjälpa felet.
2. I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.
3. I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom prisavdrag.

Queens Ridsport strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits, men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats. Vi förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna reklamationsnämnden och Konsument- och hemförsäljningslagen.